Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing
Sulge tooted

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 23 Mai 2022 07:31 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6350
Asukoht: Saaremaa
prpr kirjutas:
....sest 91 oktaanarvuga kütuse jaoks seadistatud, segu lõpust väga rikas ning süüde hiline. ...


Tundub kahtlane. Mootorid on juba pikemat aega varustatud mitmete anduritega ja tarkvaraga mille kaudu juhitakse rohkem või vähem lives kütuse põlemisprotsessi alates küttesegu moodustamisest kuni väljalaskegaaside hindamiseni (värskeimad mercud). Ammuilma ei ole enam mingile kindlale kütuse oktaaniarvule seadistamist ja kindlasti ei reguleerita enam, ega saagi vist käsitsi reguleerida süüdet. Seda teeb lives mootori juhtelektroonika ise "kuulates" mida knock-andurid räägivad. Kindlasti on ka tänapäevastel seadistusvõimalustel piirid, mis suruvad seadistuse ikka kuskile vahemikku, aga sealt vahemikust väljumiseks arvatavasti peab hakkama juba mootori mehaanikaosasid tuuningjuppide vasu vahetama.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Mai 2022 10:30 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 19 Mai 2022 02:31
Postitusi: 10
Mark kirjutas:
prpr kirjutas:
....sest 91 oktaanarvuga kütuse jaoks seadistatud, segu lõpust väga rikas ning süüde hiline. ...


Tundub kahtlane.

Ma olen üle 10 aasta sisepõlemismootorite häälestamisega tegelenud igapäevatööna. Mul on enda dünostend...
Tsiteeri:
Mootorid on juba pikemat aega varustatud mitmete anduritega ja tarkvaraga mille kaudu juhitakse rohkem või vähem lives kütuse põlemisprotsessi alates küttesegu moodustamisest kuni väljalaskegaaside hindamiseni (värskeimad mercud).

Closed loop antud plokil puudub. Kütus ja süüde käib tembi, pöörete ja TPS-i järgi. Kui TPS ei tööta, siis MAP-i järgi.
Tsiteeri:
Ammuilma ei ole enam mingile kindlale kütuse oktaaniarvule seadistamist

Valeinfo. F150A ei oma detonatsiooniandurit ning on häälestatud konkreetselt 91 kütusele, mis on kirjutatud ka antud mootori juhendis. Samuti, vaadates selle mootori süütekaarti ning surveastet on see ka loogiline, numbrid on täpselt need, mis peavad olema. Rääkimata sellest, et absoluutselt kõik mootorid on häälestatud kindla oktaanarvuga kütusele. Detonatsioonianduritega mootoritel on võimalik kasutada halvemat kütust ilma mootorit oluliselt kahjustamata.
Tsiteeri:
ja kindlasti ei reguleerita enam, ega saagi vist käsitsi reguleerida süüdet.

Kes midagi käsitsi reguleerimisest rääkis?
Tsiteeri:
Seda teeb lives mootori juhtelektroonika ise "kuulates" mida knock-andurid räägivad.

Vale. Valdaval enamusel paadimootoritest ei ole detonatsiooniandureid. On lihtne Alpha/N süüte ja kütuse häälestus ning lisaks MAP andur failsafe-na.
Samuti isegi autodel ei keera ükski juhtplokk kunagi süüdet varasemaks, ainult hilisemaks, kui kasutatakse etteantust madalama oktaanarvuga kütust. Näiteks ei ole mingit mõtet 98 peale häälestatud sõiduautol panna paaki 100+ oktaanarvuga kütust, sest kui detonatsiooni ei ole, siis ei tee andurid midagi ning ise ei hakka ECU süüdet varasemaks keerama, ainult hilisemaks reageeringuga detonatsioonianduri signaalile. Detonatsioonikontroll võimaldab kasutada näiteks 95 kütust ilma mootorit lõhkumata, küll mõninga jõudluse kadumisega.
Tsiteeri:
Kindlasti on ka tänapäevastel seadistusvõimalustel piirid, mis suruvad seadistuse ikka kuskile vahemikku, aga sealt vahemikust väljumiseks arvatavasti peab hakkama juba mootori mehaanikaosasid tuuningjuppide vasu vahetama.

F150 on üsna palju varu, sest nii kehva kütuse peale on häälestatud. Kui teha 95 peale, siis saabki selle varu kätte.

Paatidega ei ole mul suurt kogemust, aga sisepõlemismootorid on olnud minu leib päris pikka aega.

Natukene pildimaterjali ka. Eile võtsin aju maha ja tegin kogemuste põhjal n.ö. tunde järgi mõned muudatused. Talvel võtan mootori maha ja panen stendi ning häälestan mootoristendis täpselt paika. Praegu esialgu vaatan, palju pöördeid juurde tuleb. Oma endisel vesijetil samasuguse Melco juhtplokiga sain 10km/h kiirust juurde, see oli häälestatud 92 kütusele. Sõitsin gaas põhjas 1h ka sellega, kõik toimis.

Juhtplokk:
Pilt

Süütetabel:
Pilt

Manuses ka originaalfail juhtplokist, kui huvi pakub ;)


Manused:
ecu.jpg
ecu.jpg [ 215.3 KB | Vaadatud 861 korda ]
ign.png
ign.png [ 12.92 KB | Vaadatud 861 korda ]
original.zip [85.87 KB]
Alla laetud 19 korda
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Mai 2022 11:27 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6350
Asukoht: Saaremaa
Hea teada! Ilmselt peab selleks lähenemiseks ja mingite tulemuste saavutamiseks ikkagi selle ala inimene olema koos vajalike vahenditega. Nagu postitusest paistab, seda sa oledki.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Mai 2022 12:36 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 19 Mai 2022 02:31
Postitusi: 10
Mark kirjutas:
Hea teada! Ilmselt peab selleks lähenemiseks ja mingite tulemuste saavutamiseks ikkagi selle ala inimene olema koos vajalike vahenditega. Nagu postitusest paistab, seda sa oledki.

Jah, päris suvaline inimene tänavalt seda asja nii ei tee, siin taga on ikkagi aastaid kogemust, vahenditest rääkimata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 26 Mai 2022 23:03 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 05 Apr 2010 17:43
Postitusi: 904
Nonii, varsti hakkame kõik oma mootoreid sulle häälestusse tooma :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Reede, 27 Mai 2022 10:47 
Eemal

Liitunud: Neljapäev, 19 Mai 2022 02:31
Postitusi: 10
rye kirjutas:
Nonii, varsti hakkame kõik oma mootoreid sulle häälestusse tooma :)

Las ma saan oma mootori kenasti jooksma enne ;)
Õige häälestus on tegelikult alati dünostendis, mitte umbes tehes.

Ma muide eile testisin. 5-6km/h sain kiirust juurde, aga mul on vaja teine vint panna. Sinna on ilmselgelt liiga suur vint pandud praegu. Mootor üle 5200 ei lähe, ka täiesti üles trimmituna. Enne modifikatsioone oli üldse 4900. Max jõud on sellel mootoril 5800 juures.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Andke nõu paadi otsingul!
PostitusPostitatud: Neljapäev, 09 Juun 2022 07:51 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6350
Asukoht: Saaremaa
Kui on paadiotsijaid, siis julgustan seda isendit lähemalt uurima. Ise ma sellega sõitnud ei ole ja omadustest ei tea, aga ökopill on ta kindlasti. FB's on ka soovitud hind ära mainitud - 32 900.- ja paat olevat sõitnud alla 100h. Rauno räägib vabalt ka eesti keeles. Kontaktid leiad https://www.tekno-marine.fi/


Manused:
Teknomarine.PNG
Teknomarine.PNG [ 730.82 KB | Vaadatud 470 korda ]

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 67 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4, 5

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group