grahv kirjutas:
Kipper kirjutas:
Tänaseks on mul välja kujunenud mõningad tingimused laeva parameetritele ja varustusele ehk igat pildi järgi "ilusat" alust ma sõidutada ei soovi/saa.
Kui juba jutuks tuli, millised need tingimused on?
Muumia eelnevalt kirjutas: Rootsist tuues peaks ikka väga kogenud inimene/inimesed pardal olema. Oleme siin foorumiski lugenud, selliseid nippa, nappa pääsemisi.
Vot selliste "pääsemiste" vältimiseks proovin teha mõistliku
combo järgnevast:
-võtan vastu
delivery paadile, mis on toomisteekonna oludele projekteeritud - palju on kinni aluse pikkuses ja seega Rootsist toomisel alla 9m pigem ei kvalifitseeru (kui soovid alust sisevetele, siis telli treiler)
-paat võiks olla vastuvõtmisel/ülevaatamisel maa peal järgneva veeskamise võimalusega (sedasi saab aru, mis olukord on veeliinist allpool - rõhk on kingstonitel ja muul, mis on läbi kere)
-masti võiks paigaldada ja seisevtaglase pingutada selle jahiga seilanu
-soovitan vältida päramootoriga jahte, sest nende tagurdusvõime on üsna puudulik ja tegelikult on purjeka normaalne kütus nagunii diisel (päramootori puhul sa ei mahuta turvalist bensiini hulka mõistlikult ära)
-jaht peaks olema
sprayhood'i ja reelingutega ning
furling eespuri ei ole liiga palju nõutud
-minimaalselt peaks olema kuuma vee tegemise võimalus ja kasvõi portatiivne jaheseade ei teeks paha.
-hinnaalandust ei saa, kui paadil pole autopilooti (olen piloodita mootorpaadi üle Läänemere sõidutanud soolona - tehtav, kuid pingutust nõudev)
-ära tule jutuga, et kaardiplotterit ei ole ja sul on telefonis crackitud Navionics (mis tegelikult mobiililevist väljas olles ei suuda kaarti näidata, sest see on varem allalaadimata)
Ma ei hakka siia lisama elementaarset ohutusvarustuse nõuet.
Meresõit peab olema elamus ja nauding, mitte oht ja ettearvamatus. Ja seda ka mulle!