Kipper.ee

KIPPER.EE

Väikelaevajuhi foorum
Logi sisse
Registreeru
Detailsem otsing

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 1710 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 110, 111, 112, 113, 114
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 05:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev, 05 Juun 2007 08:05
Postitusi: 687
Asukoht: Keri ja vahel ka Eestis
Veel on nimetamata kust see liiv siiski toodi mis seal peal oli ja mis lood sellega seotud voiks olla

_________________
Mul pole õigus.
Aga mind ei koti!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 06:57 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
See polegi niiväga omanäoline koht. Seal saarestikus on sarnaseid leetseljakuga ühendatud saartepaare veelgi. Puhas looduse kätetöö. Kounoupa näiteks on peaaegu identne. Eestis saab sellist looduse protsessi vaadelda lahjemal kujul Köinastu ja Muhu vahel.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 07:28 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev, 03 Okt 2011 18:36
Postitusi: 332
Mark kirjutas:
See polegi niiväga omanäoline koht. Seal saarestikus on sarnaseid leetseljakuga ühendatud saartepaare veelgi. Puhas looduse kätetöö. Kounoupa näiteks on peaaegu identne. Eestis saab sellist looduse protsessi vaadelda lahjemal kujul Köinastu ja Muhu vahel.


Tänud selle “leetseljaku” eest. Vahel saavad sõnad lihtsalt otsa. Eriti, kui tõeline teadjamees teooriatega lagedale tuleb.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 07:46 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 11 Nov 2006 09:37
Postitusi: 1489
Asukoht: Tallinn
Dillinger kirjutas:
Veel on nimetamata kust see liiv siiski toodi mis seal peal oli ja mis lood sellega seotud voiks olla


See kõik ikkagi tekitab kõhklusi ja kahtlusi , exju ...

_________________
Leiutaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 07:52 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
50m alusega seal "parkimine" ei ole ka teab mis väljakutse. Eriti nüüd kui teame kuidas nad seda teevad. Mul jäi fotodelt ka silma, et suured mootorjahid olid alati kalda lähistel ja rannaga enamvähem risti, samas kui lahes ankrus olijad olid ikka tuule suuna järgi. Pildil vasakul üleval on end sisse seadnud 35...40m alus. Aktiivse AIS signaaliga on reostustõrjelaev Aegis I mille pikkus on 61 meetrit ja kuva peaks teoreetiliselt enamvähem proportsioonis olema.

007 tõmbas kuskil vasaku külje lõhki. Teoreetiliselt pidi siis kuskilt lõunakaartest tulema ja kas läks liiga lähedalt saarest mööda või plaaniski lahte tulla ja näiteks ankruplatsile sättimisega juhtus õnnetus milelle järgnes kiire liivasõit aluse päästmise nimel. Netis leiduvate piltide järgi jäi ta esialgu kreenis olekus liivale istuma ja tundide jooksul keeras vaikselt külili ära. Võib olla vedas veevool või laine külje alt liiva ära?


Manused:
Faili kommentaar: Marinterafficu mõõtmistööriistaga tehtud kuva
Kolona 59m proportsioon 2.JPG
Kolona 59m proportsioon 2.JPG [ 149.88 KB | Vaadatud 3317 korda ]

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630
Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 09:57 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Lõuna poolt tulles saartest lääne poolt möödudes vasaku küljega vastu kaljusid? Siis pidi lahte keerates ulja kaarega vastu Kythnost põrutama, muidu oleks sealtpoolt sõites ikka parem külg maale lähemal.

Liivariba võib ju olla ka looduslik, kuigi PAISTAB oma sirge joone ja merepõhja üldise kujuga mittesobimise pärast inimtekkeline. Võrdluseks toodud Eesti looduslikud liivaribad asuvad oluliselt madalamas vees (nagu ka kunstlik kaht saart ühendav Väikse väina tamm). Kuskilt liiv igatahes pärineb nii loodusliku kui inimtekkelise versiooni korral.

Pealtnägija kirjelduse järgi saabus 007 lahte natuke enne kella 12 öösel, manööverdas tuututades lahes ankrus olevate jahtide vahelt hooga läbi ja põrutas otse liivaribale.
Laev oli istunud sügavalt vees, salongituled väga madalal, kuid vajus märgatavalt viltu alles pärast liivaribale sõitmist. Võimalik, et stabikad suutsid sõidu ajal veel vaatamata sissepääsenud veele laeva püsti hoida.
https://www.youtube.com/watch?v=6Q8XiVJw_js

Päästelaev loomulikult seisab seal, kuhu ta on päästetöödeks appi tellitud, ehk võimalikult lähedal laevale, mida päästetakse. Seda kohta nüüd suurte jahtide tavaliseks ankrukohaks pidada ei maksa.

Panen veel ühe pildi pirnvööri kahjustusest. Mingi kivi on seda muljunud ka paremalt küljelt. Pirnvööri alakülg seevastu on ilma suuremate vigastusteta, seega liivaribale sõites põhjaga suuremaid kive ei kopsatud.
Manus:
pirnvöör.jpg
pirnvöör.jpg [ 101.24 KB | Vaadatud 3281 korda ]


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 11:49 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Hea leid see video! Kõik kinnitab ka seda teooriat, et viga saadi juba väljaspool lahte ja kapten ilmselt oli selle kohaga tuttav ning teadis kuhu "pehme maandumine" teha. Kas ta oligi algse eesmärgina sinna lahte pidutsema teel või lihtsalt möödumas, polegi oluline.

Videos olev teemaarendus Türgi reeglite üle on selles mõttes kummaline, et iga laev peab täitma oma lipuriigi nõuded või ta lihtsalt ei saa selle lipu alla. Punkt. Ja 007 kandis Briti lippu, mitte Türgi lippu. Veelgi enam - laev oli RINA klassi alla ehitatud, seega mistahes Türgi nõuetes nõutud või mittenõutud asjad pole olulised. Küll aga on britid aksepteerinud RINA klassi (Eesti ka). See teadmine kahjuks selle suunamudija jutule usaldusväärsust ei anna.

https://www.superyachttimes.com/yachts/007-49m
https://www.rina.org/en/business/marine

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 12:31 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Ega seda tea, mitu korda omanik ja lipuriik on laeva kasutuse ajal muutunud.
Türgi reeglid Türgi reegliteks, seal videos nuriseti, et on liiga vähe sektsioone. Mujal nõutavat vähemalt 4..5 vaheseintega eraldatud sektsiooni.
Samas videos näidatud joonisel oligi Türgi reeglite 4 vaheseinaga jagatud viieks sektsiooniks ja kui arvestada, et laev ehitati algselt 32 meetrilt 49 meetriseks, siis väga tõenäoliselt moodustati juurdeehitatud osast eraldi sektsioon ja tekitati ka uus ahtri vahesein.

Kummaline oli ka väide, nagu oleks leke toimunud pirnvööri vigastuse alal olevast väiksest läbistavast august. Ka Türgi reeglite järgi pidanuks esimene vahesein olema sellest august tagapool, seega see auk ei oleks tohtinud olulisel määral vett laevakeresse lasta.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 14 Sept 2022 13:06 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Klass on klass ja lipp on lipp. Laeva mitte ainult ei ehitata klassi ja lipu alla , vaid ta elab seal kogu oma elu koos kõikide remotide ja ümberehitustega. Klassi võib muuta, aga siis tuleb laev uue klassi järgi ümber ehitada/kohendada. Üldiselt on erinevate klassiühingute reeglid väga sarnased ja muudatusi ei ole palju. Lippu võib ka muuta, siis tuleb laev ehitada mõne selle lipuriigi poolt aksepteritava klassi reeglite järgi ümber. Kogu eksistentsi ajal toimub pidev perioodiline ja ka erakorraline tehnojärelvalve klassiühingu poolt. Teoreetiliselt tagab see vastavuse, parktiliselt teame me kõik midamoodi Estoniaga asjad läksid.
Seal videos see tegelane ei saa ilmselt ise ka täpselt aru mida ta räägib ja näitab. Ta näitab seda auku ja arvab et see on kerega ühenduses kuigi samal ajal väidab et ka Türgi reeglite järgi peab vöörpiik olema veekindla seina taga. See väide aga tähendab seina peatekist või teatud kõrgusest üle veeliini kuni alla kiiluni välja. Pirni ei saa sealt kuidagi eraldi võtta, see ongi osa sellest osakonnast.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Esmaspäev, 19 Sept 2022 19:13 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Ka kai ääres seistes võib põhja minna.
https://www.err.ee/1608721222/parnu-sad ... kib-kutust


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Sept 2022 06:55 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Facebooki postitus tänavuse suve esimesest juunist:
Tsiteeri:
Head sõbrad, vabatahtlikud, abistajad ja toetajad.
Sellel aastal saab meie purjekas “Jenny Kruse” 76 aastaseks. Sellest 65 aastat on ta elu ja tegevus möödunud Taanis, Rootsis ja Soomes ja viimased 11 aastat Eestis. Kul laev 2011. aasta suvel Pärnusse saabus, ei osanud keegi täpselt ette näha mismoodi sellise väärika puulaevaga misjonitööd Eestimaal teha. Läbi selle aja oleme olnud kättesaadavad erinevatele gruppidele, seltskondadele, perekondadele, kogudustele, koolidele ja meresõpradele. Oleme tänulikud, et saime võõrustada omanäolisi ja seikluslikke laagreid nagu näiteks “4:12”, “Isad ja pojad”, “Isad ja tütred” jne. Meie ristipurje on nähtud nii Gdanskis, Rostockis , Riias kui ka Tallinnas, Roomassaares, Ringsus, Kihnus ja Pärnus.
Oleme saanud olla osaks põnevas seiklusest, mille eesmärgiks on tutvustada Maarjamaal ajaloolist merekultuuri kui ka Head Sõnumit Kristusest.
Oleme tänulikud iga abikäe, annetatud euro kui ka iga kaassõitja eest. Ilma teieta poleks me siiamaani seilanud!
Kui me laeva saime, siis teadsime, et tegu on vees pidevalt oleva puulaevaga, mis vajab remonti, parandamist, hooldamist ja tähelepanu. Oleme seda parimal võimalikul viisil kõikide nende aastate jooksul teinud. Praeguseks oleme jõudnud sellisesse seisu, kus saame aru, et laeva edasine hooldamine ja käigus hoidmine nõuab palju suuremat võimekust, kui meil (MTÜ Jenny Kruse) seda on.
Eelmisel aastal tehti meie laevale põhjalikum remondieelne ülevaatus, mis kinnitas meie kartusi, et mitmed pultosad vajavad väljavahedamist (mõned kaarel, mastid, osad kereplangud jms.). Lisaks lõpetas eelmisel aastal enda töö ka laeva peamasin.
Oleme jõudnud teatud mõttes teelahkmeni, kus peame tegema ühe kolmest valikust: a) laev veest välja võtta ning tema suuremamahulisem ja pikaajlisem kapitaalremont; b) laev maha müüa; c) laev lammutada
MTÜ Jenny Kruse juhatus on otsustanud, et oleme nõus laeva edası müüma 1€ eest, kellelgi, kes on huvitatud selle unikaalse aluse säilitamiseks ja merekõlblikuks muutmiseks.
See otsus on sündinud, kaaludes eirnevaid variante ning võimalikku ressursikulu.
Palun Anna teada kui sul tekkis huvi laeva vastu, või kui tead kedagi, kes oleks valmis laeva eest hoolt kandma või on mingeid teisi mõtteid kuidas Jennyga edasi minna.
Laeva üldandmed
Ehitusaasta: 1944 (Taani)
Kogupikkus: 17 m (koos pukspriidiga)
Laius:, 4,6 m
Süvis: 2,6 m
Peamasin: Volvo Penta TAMD 63
Reisijad:
Väikelaevana: 18 koos meeskonnaga
Reisilaevana: 41 koos meeskonnaga
Täpsem info ja kontakt:
Risto Tamm
5044048
info@jennykruse.ee


Kahjuks jäi see postitus ilmselt laiema kandepinnata ja paljudele märkamata.

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Teisipäev, 20 Sept 2022 19:17 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 02 Juul 2014 21:04
Postitusi: 85
Asukoht: virtuaalmaailm
See tähendab et panustada ainult FB pole eriti mõtekas :(

_________________
ma ei tea palju, aga ma uurin natuke ;)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Pühapäev, 09 Okt 2022 21:44 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 30 Sept 2004 15:21
Postitusi: 6550
Asukoht: Saaremaa
Kurva lõpuga lugu Gdanskis

https://www.delfi.ee/artikkel/120080014 ... rase-naine

Kuidas küll nii?

_________________
Usus Est Magister Optimus
+372 56264630


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Laupäev, 03 Dets 2022 08:53 
Eemal

Liitunud: Teisipäev, 11 Nov 2008 17:45
Postitusi: 1035
Antarktikareisile siirduma valmistuv kruiisilaev Viking Polaris sai Lõuna-Ameerika lõunatipu lähedal hiidlainega pihta, 1 hukkunu, mitu said viga, hulk aknaid purunes.
https://abcnews.go.com/International/ro ... d=94351154


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Oh õnnetust
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 15 Mär 2023 20:37 
Eemal

Liitunud: Pühapäev, 28 Jaan 2007 12:45
Postitusi: 34
https://www.delfi.ee/artikkel/120158018 ... agissuvila

Päästeametist öeldi Delfile, et teade õnnetusest tuli lõuna ajal, praeguseks on paigaldatud reostustõrjevahendid. Intsident ise leidis aset öösel, kannatanuid päästeameti teatel ei olnud.

Selgub, et haagissuvila oli põhja vajunud laeva lastiks. Miks laev uppus, pole siiamaani selge, aga pärast aluse merepõhja vajumist jäi haagissuvila veepinnale hulpima, joostes aegamisi vett täis. Sündmuskohal oleva Delfi ajakirjaniku sõnul tõsteti mõlemad objektid õhtupoolikul kraana abil pinnale.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 1710 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 110, 111, 112, 113, 114

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group